Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: Caitanya Chandra Das
dodał: admin    opublikowano: 2024-04-25    przeczytano: 309
kategoria: Filozofia
podkategoria: Filozofia
 
Powrót >>>     
 
Różne koncepcje Boga – kto ma rację?
 


Różni transcendentaliści mają różne koncepcje Boga. Dla niektórych (impersonalistów), Bóg jest bezkształtnym duchem, który jest wieczny i transcendentalny w stosunku do świata materialnego. Dla innych (joginów), Bóg ma formę, usytuowaną wewnątrz serca. Jednak dla wielbiciela Bóg jest niebieskim chłopcem, który gra na flecie i kultywuje miłosne relacje ze swoimi wielbicielami. Kto ma rację?

Cóż, według Śrimad Bhagavatam, wszyscy:

"Uczeni transcendentaliści, którzy znają Prawdę Absolutną, nazywają tę niedualną substancję Brahmanem, Paramātmā lub Bhagavān."(SB 1.2.11).

Na początku te idee mogą wydawać się sprzeczne, ale tak nie jest. Bóg posiada te trzy aspekty jednocześnie. Bezosobowy Brahmajoti jest tylko emanacją Jego ciała, Paramatma jest Jego zlokalizowanym aspektem, obecnym wszędzie, podczas gdy aspekt Bhagavam jest kompletnym aspektem Boga jako osoby, która wykonuje wspaniałe czynności. Paramatma obejmuje również realizację Brahmana, podczas gdy realizacja Bhagavana obejmuje wszystkie trzy aspekty jednocześnie.

Prabhupada podaje przykład, że realizacja Brahmana jest jak patrzenie na górę z bardzo daleka i widzenie tylko mgiełki pokrytej chmurami. Realizacja Paramamtmy jest jak oglądanie tej samej góry nieco bliżej, gdzie można zobaczyć jej formę, ale bez wielu szczegółów, podczas gdy realizacja Bhagawana jest porównywalna do kogoś, kto wchodzi na górę i wchodzi w interakcję z mieszkającymi tam ludźmi. Innymi słowy, chociaż prawda absolutna ma te trzy aspekty jednocześnie, aspekt Bhagavatam jest kompletny i obejmuje zarówno Paramatmę, jak i Brahmana.

W swoim purpuracie Śrila Prabhupada wspomina, że:

"Mniej inteligentni studenci którejkolwiek z powyższych szkół czasami argumentują na korzyść swojej własnej realizacji, ale ci, którzy są doskonałymi widzącymi Prawdę Absolutną, dobrze wiedzą, że powyższe trzy cechy jednej Prawdy Absolutnej są różnymi widokami perspektywicznymi widzianymi z różnych kątów widzenia."

Głównym punktem tego wersetu jest to, że służba oddania nie jest tylko procesem przeznaczonym dla sentymentalnych ludzi, jak często promują impersonaliści, ale w rzeczywistości jedyną doskonałą metodą pełnego zrozumienia Boga. Jest to wyjaśnione w następnym wersecie:

"Poważnie dociekliwy student lub mędrzec, dobrze wyposażony w wiedzę i dystans, realizuje tę Prawdę Absolutną poprzez pełnienie służby oddania w kategoriach tego, co usłyszał z Vedānta-śruti." (ŚB 1.2.12)

Poprzez studiowanie wiedzy wedyjskiej można rozwinąć wiedzę i przywiązanie. Kiedy ktoś odniesie sukces w tym studiowaniu, może dojść do platformy służby oddania, a kiedy w końcu odniesie w niej sukces, może w końcu zrealizować absolutną prawdę.

Wszystkie inne procesy zalecane w Wedach, czy to kultywowanie wiedzy duchowej, wyrzeczenie, wyrzeczenia i tak dalej, mają w rzeczywistości jedynie cel stopniowego wzniesienia osoby na platformę służby oddania. Dlatego też, jeśli dana osoba może w jakiś sposób usytuować się w służbie dla Kryszny, wnioskuje się, że ukończyła już wszystkie inne procesy, ponieważ już działa na wyższej platformie. Jeśli ktoś osiągnie cel, oznacza to, że przeszedł już przez wszystkie poprzednie etapy.


Źródło

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project