Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: Caitanya Chandra Das
dodał: admin    opublikowano: 2024-04-12    przeczytano: 348
kategoria: Praktyka duchowa
podkategoria: Praktyka duchowa
 
Powrót >>>     
 
Cieszenie się w rękawiczkach
 



Każda dusza w swoim czystym stanie posiada trzy naturalne cechy: wieczność, wiedzę i błogość. Są to trzy rzeczy, za którymi zawsze tęsknimy, gdy jesteśmy w tym materialnym świecie, ale niestety tutaj jest ich pod dostatkiem. Chcemy być wieczni, ale żyjemy tylko przez kilka lat. Pragniemy wiedzy, ale często jesteśmy sfrustrowani naszymi wysiłkami. Podobnie, każdy szuka szczęścia, ale ono ciągle nam umyka.

Szukamy szczęścia w różnych miejscach, ale pragnienie jest zawsze obecne. Nawet autodestrukcyjne nawyki, takie jak uzależnienie, biorą się z pragnienia znalezienia jakiejś satysfakcji, tylko że dana osoba szuka jej w niewłaściwym miejscu.

Ludzie znajdują małe rzeczy, które dają im odrobinę szczęścia lub przynajmniej wytchnienia od zmagań współczesnego życia. Dla niektórych mogą to być określone potrawy, dla innych pewne doświadczenia, takie jak podróże lub spotkania z przyjaciółmi. Inni mogą znajdować satysfakcję w alkoholu lub innych rzeczach, podczas gdy inni mogą znajdować przyjemność w kupowaniu rzeczy. Mamy pomysł, że robimy te wszystkie rzeczy dla "siebie", ale możemy nie zastanawiać się nad tym, kim jesteśmy.

Rozumiemy, że nie jesteśmy ciałem. Nie jesteśmy również zmysłami ani nawet umysłem. Ciało jest zasadniczo oddzielnym bytem od mnie (duszy), jednak pod wpływem fałszywego ego identyfikuję się z ciałem i akceptuję bóle i przyjemności ciała jako moje własne. Możemy zaobserwować ten proces identyfikacji w innych sytuacjach. Matka z małym dzieckiem bardzo silnie identyfikuje się z bólami i przyjemnościami dziecka. Kiedy dziecko jest szczęśliwe, czuje się szczęśliwa, a kiedy cierpi, odczuwa nawet większy ból niż samo dziecko. Oczywiście ta identyfikacja z dzieckiem ma ważny cel, ale identyfikacja z ciałem nie przynosi nam nic dobrego. Wręcz przeciwnie, uniemożliwia nam doświadczanie prawdziwego szczęścia.

Odczuwamy przyjemność, gdy dotykamy miękkich, delikatnych rzeczy. Jeśli jednak użyjemy gumowych rękawiczek, nie poczujemy praktycznie nic. Jeśli użyjemy cienkich lateksowych rękawiczek, poczujemy więcej, ale mamy pełny zmysł dotyku tylko wtedy, gdy bezpośrednio używamy dłoni. Podobnie materialne ciało jest jak okrycie dla duszy, które uniemożliwia jej znalezienie prawdziwej przyjemności. Na różnych planetach dusze mają różne standardy ciał, niektóre subtelniejsze od innych. Tutaj na Ziemi mamy bardzo gęste ciała i dlatego nasze zmysły są bardzo przytępione. Na wyższych planetach ludzie mają ciała, które są bardziej subtelne i dlatego mogą cieszyć się znacznie lepiej. Jednak tylko w świecie duchowym ludzie mają w pełni duchowe ciała i mogą w pełni cieszyć się używając swoich duchowych zmysłów.

Prawdziwe szczęście nazywane jest rasą i ma ono duchową naturę. Rasy można doświadczyć jedynie wtedy, gdy ktoś jest w stanie używać swego ciała duchowego zamiast tępego ciała materialnego. Kryszna wyjaśnia w Bhagavad-gicie, że szczęście w trybie dobroci jest jak trucizna na początku i jak nektar na końcu. Jest tak, ponieważ wymaga od nas zerwania z utożsamianiem się z ciałem i rozpoczęcia czerpania radości na platformie duchowej, jako dusze. Wiąże się to z porzuceniem czegoś, aby otrzymać coś lepszego, tak jak ktoś porzuca kawałek suchego chleba, aby wziąć rasagulę.

Jest to jeden z powodów, dla których Kryszna tak stanowczo domaga się, abyśmy Mu się poddali. Kryszna wie jak się cieszyć, my nie. Jeśli zapytamy przypadkowych ludzi na ulicy, co jest dla nich przyjemnością, otrzymamy wszelkiego rodzaju odpowiedzi, od podróżowania po całym świecie po spanie lub picie. Czy jest to jednak prawdziwe szczęście? Kryszna przychodzi, aby ogłosić, co jest prawdziwym szczęściem, pokazując Swoje osobiste rozrywki. Pokazuje je nam: Tak to się robi! Kryszna nie przyłączy się do naszego picia, to my powinniśmy przyłączyć się do Niego w Jego Lili. Jeśli chcemy doświadczyć prawdziwego szczęścia, musimy zaufać Krysznie i pozwolić Mu się prowadzić. Jeśli nie jesteśmy na to gotowi, nie ma problemu, Kryszna jest bardzo cierpliwy, jest gotowy czekać, ale czy naprawdę chcemy nadal próbować cieszyć się używając gumowych rękawiczek?

 

Źródło

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project